دو شایعه داغ و پر سر و صدا در تهران و مشهد

تصاویری از پوسترهای انتخاباتی پزشکیان منتشر شده که مردی عباپوش را نشان می‌دهد که دست پزشکیان را بالا برده، این تصاویر احتمالا به این معناست که فردا همزمان با عید غدیر اعلام حمایت رسمی حسن روحانی از پزشکیان صورت می‌گیرد.

دو شایعه داغ و پر سر و صدا در تهران و مشهد

برترین ها نوشت  برخی از منابع نزدیک به اصولگرایان ادعا کرده‌اند که زاکانی طی روزهای آینده، از انتخابات کنار خواهد کشید، از آن طرف یک شایعه پر رنگ هم به گوش می‌رسد که احتمالا فردا در مشهد یکی از دو کاندیدای پر امید اصولگرایان به نفع آن یکی کنار خواهد کشید. البته این خبر کاملا قابل تایید نیست و این شایعه را برخی اکانت‌های اصولگرا به راه انداخته‌اند. یعنی یا جلیلی به نفع قالیباف کنار خواهد کشید یا قالیباف به نفع جلیلی.

از طرفی دیگر همزمان تصاویری از پوسترهای انتخاباتی پزشکیان منتشر شده که مردی عباپوش را نشان می‌دهد که دست پزشکیان را بالا برده، این تصاویر احتمالا به این معناست که فردا همزمان با عید غدیر اعلام حمایت رسمی حسن روحانی از پزشکیان صورت می‌گیرد.

این حرکت نشان می‌دهد تمام اصلاح طلبان تمام توان خود را گذاشته‌اند که پزشکیان را به صندلی ریاست جمهوری برسانند. کما اینکه در تحرکات روزهای اخیر ظریف و آذری جهرمی و هر آنکه به دولت روحانی نزدیک بوده این رفتار را مشاهده کردیم.

دو روز پیش روزنامه سازندگی در گزارشی از فشار به جلیلی، کاندیدای ریاست جمهوری برای کناره‌گیری به نفع قالیباف خبر داده است.

این روزنامه نوشت:فشار‌ها برای کناره‌گیری جلیلی به سود قالیباف شدت یافته و متحمل است که نتایج برخی از نظرسنجی‌ها را مقابل او بگذارند و از وی بخواهند که کنار برود.

قالیباف که چشمش را بر برخی از ضعف‌های دولت سیزدهم بسته بود، اکنون امیدوار است که طرفداران باقی‌مانده دولت، همراهش باشند، اما نباید فراموش کند که او مانند سعید جلیلی نیست که جبهه پایداری را هم داشته باشد؛ بنابراین مشخص است که دو کاندیدای جریان اصولگرا، یعنی جلیلی و قالیباف، به راحتی نمی‌توانند با همدیگر کنار بیایند.

قالیباف تاکنون سه بار در انتخابات ریاست‌جمهوری ایران شرکت کرده است: در سال ۱۳۸۴ و در رقابت با محمود احمدی‌نژاد و علی‌اکبر هاشمی‌رفسنجانی نتوانست به دور دوم راه پیدا کند، در سال ۱۳۹۲ در مقابل حسن روحانی شکست خورد و به جایگاه دوم بسنده کرد و برای بار سوم در سال ۱۳۹۶ در هفته منتهی به رای‌گیری نهایی به نفع ابراهیم رئیسی انصراف داد. او از سال ۱۳۹۹ ریاست مجلس را بر عهده دارد. محمدباقر قالیباف از شخصیت‌های نزدیک به بیت رهبر جمهوری اسلامی شناخته می‌شود و در میان اصولگرایان محبوبیتی کسب کرده است. با این حال شماری از منتقدان می‌گویند با طرح شدن نام او در پرونده‌های بزرگ فساد اقتصادی به ویژه «سیسمونی گیت» (در پی سفر خانواده وی به ترکیه و انتشار تصاویری از آنها با چمدان‌های بزرگ در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی) تصویر او در بین نیرو‌های وفادار به جمهوری اسلامی آسیب دیده است.

این در مقابل چهره‌ای است که سعید جلیلی، نامزد دیگر اصولگرایان تلاش کرده تا در سال‌های اخیر از خود ارائه دهد و به تحلیل عصر ایران، خود را شخصیتی «ساده‌زیست» معرفی کند که با خودرویی معمولی و ارزان‌قیمت رفت‌وآمد می‌کند هر چند او کار سیاسی را از وزارت خارجه شروع کرد. وی در سال ۱۳۹۲ نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری شد، اما در مقابل حسن روحانی شکست خورد. در انتخابات ۱۳۹۶ بدون اعلام نامزدی، حمایتش را از ابراهیم رئیسی اعلام کرد و در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ پس از اعلام نامزدی به نفع وی کنار رفت. بنا بر نقل‌قولی از احمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد پس از شکست سعید جلیلی در انتخابات ریاست‌جمهوری با اشاره به آرای او گفته بود: «این چهار میلیون نشانگر وجود یک جوهره در این جامعه است. سعید جلیلی اکنون با ثبت‌نام در دوره چهاردهم انتخابات ریاست‌جمهوری، رقیبی جدی برای محمدباقر قالیباف به شمار می‌رود.

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 143287

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر