سکه پرید ؛قیمت سکه برگشت می‌خورد؟

قیمت سکه روز یکشنبه مرز حمایتی ۴۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان را دارد و اگر نتواند زیر آن ماندگار شده و تثبیت دهد،بار دیگر مسیر افزایش را در پیش خواهد گرفت و وارد کانال‌های افزایشی خواهد شد.

سکه پرید ؛قیمت سکه برگشت می‌خورد؟

قیمت‌ سکه در بازار ارز امروز افزایشی بود  قیمت سکه در مرز کانال ۴۲ هزار تومان نیز قرار گرفت.  قیمت سکه بهار آزادی امروز یکشنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۳ با رشد ۶۲۰ هزار تومانی روبروست . قیمت سکه روز یکشنبه  مرز حمایتی ۴۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان را دارد و اگر نتواند زیر آن ماندگار شده و تثبیت دهد،بار دیگر مسیر افزایش را در پیش خواهد گرفت و وارد کانال‌های افزایشی خواهد شد.

قیمت سکه  امروز  ۶۲۰ هزار تومان گران شد.قیمت سکه بهار آزادی امروز یکشنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۳ با رشد ۶۲۰ هزار تومانی روبروست و در حال حاضر به رقم ۳۸ میلیون و ۸۱۵ هزار تومان رسیده است. 

قیمت طلا و سکه امروز یکشنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۳ با افزایش در تمام قطعات و وزن‌ها بازگشایی شد. حباب سکه نیز در تمام قطعات، روند صعودی طی کرده است.

قیمت طلا امروز یکشنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۳، همزمان با تعطیلی بازار جهانی و همراه با افزایش قیمت دلار و نزدیک شدن آن به کانال دوم کریدور ششم، در روند صعودی بازگشایی شد. شایان ذکر است، قیمت اونس جهانی طلا امروز، بدون تغییر، با رقم ۲۳۲۶ دلار به ثبت رسیده است.

قیمت نقره افزایش یافت

قیمت اونس جهانی نقره امروز بدون تغییر، روی رقم ۲۹ دلار و ۱۴ سنت قرار گرفته است؛ همچنین گرم نقره ۹۹۹ در بازار داخل با ۳۴۰ تومان افزایش، گرمی ۵۷ هزار و ۲۳۰ تومان به فروش رسید.

سکه بهار آزادی پیشتاز در رشد قیمت

بازار طلا و سکه برخلاف دیروز با رشد قیمت روبه‌رو شد و قیمت سکه امامی، با افزایش ۵۷۳ هزار تومانی، به کانال بالاتر صعود کرد و با رقم ۴۳ میلیون و پنج هزار تومان به ثبت رسید؛ سکه بهار آزادی نیز با ۸۲۰ هزار تومان افزایش، به کانال ۳۹ میلیونی صعود کرد و روی رقم ۳۹ میلیون و ۱۵ هزار تومان قرار گرفت.

همچنین قیمت نیم سکه و ربع سکه با افزایش ۳۰۰ هزار تومانی، به ترتیب با رقم‌ ۲۳ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان و ۱۵ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان ثبت شد و سکه گرمی نیز با ۱۰۰ هزار تومان افزایش، با رقم هفت میلیون و ۳۰۰ هزار تومان معامله شد.

مثقال طلا به کانال ۱۵ میلیونی رسید

قیمت طلا امروز روند افزایشی را نسبت به روز گذشته تجربه کرده است. هر مثقال طلا با ۶۹ هزار تومان افزایش، روی رقم ۱۵ میلیون و ۲۸۶ هزار تومان قرار گرفته است. هر گرم طلای ۱۸ عیار، با ۲۱ هزار و ۵۰۰ تومان افزایش، با رقم سه میلیون و ۵۳۱ هزار و ۳۰۰ تومان به فروش می‌رسد. قیمت طلای دست دوم نیز با ۱۵ هزار و ۲۶۲ تومان افزایش، با رقم سه میلیون ۴۸۰ هزار و ۸۲۳ تومان به ثبت رسیده است.

حباب سکه امروز در تمامی قطعات افزایشی است؛ حباب سکه امامی ۳۸۱ هزار تومان، بهار آزادی ۶۲۶ هزار تومان، نیم سکه ۲۳۰ هزار تومان، ربع سکه ۲۶۵ هزار تومان و حباب سکه گرمی نیز ۹۳ هزار تومان افزایش یافت.

قیمت سکه برگشت می‌خورد؟

معامله گران بازار در جریان معاملات امروز (یکشنبه)درباره روند قیمت سکه چشم به نوسانات حرکت دلار دارند که در پی تعطیلی بازار جهانی، سکان دار قیمت خواهد بود.

معامله گران از تداوم رفت و برگشت قیمت سکه در جریان معاملات بازار می‌گویند و معتقدند مرز‌های مقاومتی همچنان درباره روند قیمت‌ها مهم و اثرگذار هستند.

معاملات بازار طلا و سکه امروز هم تحت تاثیر نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ آغاز خواهد شد و معامله گران چشم انتظار واکنش بازار به نتیجه دور دوم انتخابات و پیروزی احتمالی هر نامزد در شنبه آینده هستند تا شاید بازار از محدوده فعلی خارج شده و روند مشخصی را در پیش بگیرد. قیمت‌ها روز گذشته را در حالی با شیب نزولی آغاز کردند و پایین آمدند که در نیمه دوم معاملات و پس از اعلام نتایج انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری، بالا آمدند و به سطوح قبلی بازگشتند.

موضوعی که به عقیده فعالان بازار تا پایان این هفته تداوم خواهد داشت و قیمت‌ها همچنان پشت مرز‌های مقاومتی اثرگذار در رفت و برگشت خواهند بود. این روند باعث شد تا در روز شنبه شاهد بیشتر بودن قیمت سکه نقدی از قیمت حواله آن باشیم. تحلیل معامله گران درباره به این پدیده، بالا آمدن دوباره بازار بود که درست از آب درآمد و قیمت سکه که معاملات را در ابتدا کاهشی آغاز کرده بود؛ در نیمه دوم و پایان روز به محدوده پیشین خود بازگشت و حدود ۴۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان قیمت خورد.

این مسیر برای طلای آبشده هم تکرار و با از دست دادن کانال ۱۵ میلیون همراه شد؛ اما در ادامه معاملات ورق برگشت و طلای آبشده با بازگشت به کانال ۱۵ میلیون تومان، ۱۵ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان قیمت خورد. بررسی فنی روند قیمت طلا در بازار روز گذشته از اشباع خرید حکایت دارد. به گفته تحلیلگران بازار، طلای آبشده در نقاط بالایی اشباع خرید داشت، اما سپس به سمت پایین آمد و با تخلیه این اشباع، دوباره مسیر صعودی را در پیش گرفت.

براساس بررسی‌ها معامله گران معتقدند که طلای آبشده مرز حمایتی ۱۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان تا ۱۵ میلیون تومان را در پیش دارد و در صورتی که نتواند زیر این مرز ثبیت داده و مرز حمایتی بعدی که ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است را بشکند، مسیر صعودی را در پیش خواهد گرفت و تا محدوده میانی کانال ۱۵ میلیون تومان بالا خواهد رفت.

روز شنبه قیمت دلار هرات هم به مانند طلا و سکه، به کانال ۶۱ هزار تومان رفت و برگشت داشت و در حالی که معاملات را با نرخ ۶۰ هزار و ۹۰۰ تومان آغاز کرده بود، در نیمه پایانی فعالیت بازار ارز به کانال ۶۱ هزار تومان بازگشت. اسکناس آمریکایی معاملات پشت خطی را هم با نرخ ۶۱ هزار و ۵۳۰ تومان به پایان رساند.

معامله گران بازار درباره روند قیمت سکه در جریان معاملات امروز چشم به نوسانات حرکت دلار دارند که در پی تعطیلی بازار جهانی، سکان دار قیمت خواهد بود؛ این گروه بر این باورند که قیمت سکه در صورت تداوم افزایش قیمت دلار در جریان معاملات امروز، روند افزایشی را دنبال خواهد کرد. این معامله گران می‌گویند که قیمت سکه مرز حمایتی ۴۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان را دارد و اگر نتواند زیر آن ماندگار شده و تثبیت دهد، بار دیگر مسیر افزایش را در پیش خواهد گرفت و وارد کانال‌های افزایشی خواهد شد. این گروه ادعا می‌کنند تثبیت روزانه سکه زیر این مرز می‌تواند نقش مهمی در کاهش قیمت فلز گرانبهای داخلی ایفا کند.

منبع: تجارت نیوز - اقتصادنیوز

دیگر رسانه ها

کدخبر: 144084

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر