پراپ تریدینگ چیست و چه مزایا و کاربردی برای تریدر ها دارد؟

روش‌های مختلفی برای کسب درآمد در بازار فارکس وجود دارد که ممکن است با بسیاری از آنها آشنا باشید

پراپ تریدینگ چیست و چه مزایا و کاربردی برای تریدر ها دارد؟

روش‌های مختلفی برای کسب درآمد در بازار فارکس وجود دارد که ممکن است با بسیاری از آنها آشنا باشید. یکی از روش‌های کمتر شناخته شده پراپ تریدینگ است. این شیوه برای چه کسانی مفید است و چرا باید از آن استفاده کرد؟ برای یافتن پاسخ این سوالات و بسیاری سوالات دیگر که شاید هنوز برای شما مطرح نشده باشد با ما در ادامه این مقاله همراه باشید. می‌خواهیم همه چیز را در مورد پراپ تریدینگ با شما در میان بگذاریم و از مزایا و کاربردهای آن برای ترید در بازار فارکس صحبت کنیم. بنابراین قبل از انتخاب استراتژی معاملاتی بعدی خود بهتر است با پراپ آشنا شوید.

 

 پراپ تریدینگ چیست؟ 

اولین سوالی که باید به آن پاسخ بدهیم این است که پراپ تریدینگ چیست؟ در پراپ تریدینگ یک شرکت که در زمینه امور مالی فعالیت دارد سرمایه مورد نیاز برای ورود به معاملات را در اختیار تریدرها قرار می‌دهد. این شرکت‌ها که از آنها با نام شرکت‌های پراپ نیز یاد می‌شود، در ازای سرمایه که در اختیار شما می‌گذارند سود دریافت می‌کنند و به درآمد می‌رسند.

چنین شرکت‌هایی شیفته سرمایه‌گذاری در بازار فارکس هستند اما یا زمان کافی را برای این کار در اختیار ندارند یا تجربه کافی برای معامله در بازارهای بزرگ را در اختیار ندارند در هر دو صورت بهترین انتخاب برای این سرمایه‌گذاران بزرگ استفاده از تریدرهای با تجربه است. آنها در قالب ارائه خدمات پراپ تریدرها را استخدام می‌کنند تا با سرمایه آنها وارد معامله شوند.

بنابراین در یک کلام باید گفت پراپ تریدینگ نوعی استراتژی برای معامله در بازار است که به تریدرها اجازه می‌دهد با حداقل سرمایه وارد معامله شوند و از دانش و تخصص خود برای کسب سود استفاده کنند. 

مزایای پراب تریدینگ

 تا به اینجا به تعریف پراپ تریدینگ پی برده‌اید اکنون زمان آن است که مزایای استفاده از این سیستم آشنا شوید. 

تامین سرمایه

اولین و شاید مهمترین مزیت استفاده از سیستم پراپ تریدینگ دسترسی به سرمایه است. اگر به دنبال شروع سرمایه‌گذاری در بازار فارکس هستید اما سرمایه کافی را در اختیار ندارید می‌توانید روی کمک شرکت‌های پراپ حساب کنید. البته استفاده از خدمات این شرکت‌ها به کسانی توصیه می‌شود که دانش کافی در مورد فارکس دارند و با تجربه هستند. چنین افرادی می‌توانند با استفاده از سرمایه شرکت‌های پراپ پتانسیل خود را به سود تبدیل کنند.

شرکت‌های پراپ زمانی که از صلاحیت شما اطمینان حاصل کنند سرمایه قابل توجهی را در اختیار شما می‌گذارند و از شما به شکل‌های مختلف برای موفقیت در ترید حمایت می‌کنند.

دسترسی به زیرساخت ‌ها

 خودتان را جای یک شرکت پراپ بگذارید؛ این شرکت‌ها به دنبال پیدا کردن تریدرهای حرفه‌ای هستند که بتوانند با سرمایه این شرکت‌ها به سود برسند بنابراین آنها هر تلاشی را برای موفقیت شما انجام می‌دهند و در همین راستا زیرساخت‌های حرفه‌ای برای موفقیت شما را فراهم می‌کنند. این زیرساخت‌ها شامل نرم‌افزارها و سخت‌افزارهای مورد نیاز برای ترید می‌شود. از این گذشته چنین شرکت‌هایی پلتفرم‌های معاملاتی قدرتمند را در اختیار شما قرار می‌دهند و اجازه می‌دهند با استفاده از نرم‌افزارهای تحلیل تکنیکال و فاندامنتال ارزیابی دقیق‌تری از جریانات بازار داشته باشید. با دسترسی به امکانات روز می‌توانید بهتر از هر زمان دیگری تصمیم گیری کنید و با استفاده از اطلاعات برای ترید وارد عمل شوید.

حمایت

از آنجایی که یک شرکت سرمایه خود را در اختیار شما می‌گذارد شما را به حال خود رها نخواهد کرد و همواره در کنار شما خواهد بود. چنین شرکت‌هایی معمولاً برنامه‌های متنوعی برای آموزش و حمایت از تریدرها در نظر می‌گیرند تا تریدرها بتوانند بهتر از هر زمان دیگری تحلیل بازار را انجام دهند و با مدیریت ریسک بر احساسات خود مسلط باشند. از طرف دیگر این شرکت‌ها امکان تبادل نظر میان تریدرها را نیز میسر می‌کنند تا آنها بتوانند با به اشتراک گذاشتن ایده‌های خود بهتر عمل کنند.

حتی اگر تازه کار هستید و تجربه چندانی در خصوص معامله در بازار فارکس ندارید نیز می‌توانید با کمک یک شرکت پراپ (Prop Trading) و استفاده از منابع آموزشی در اختیار شما گذاشته می‌شود به تدریج مهارت خود را شکل داده و با استفاده از سرمایه شرکت ترید در بازار فارکس را شروع کنید. 

کسب سود بالاتر

 مانی که با سرمایه بیشتری وارد معامله می‌شوید مسلماً احتمال کسب سود بالاتر نیز در کار خواهد بود. بنابراین اگر تجربه کافی را در اختیار دارید و با بازار فارکس آشنا هستید می‌توانید با استفاده از سرمایه یک شرکت پراپ سودهای قابل توجهی را به کارنامه معاملاتی خود اضافه کنید.

ریسک پایین

 خلاف ترید در حالت عادی که شما باید سرمایه مورد نیاز برای معاملات را شخصاً تامین کنید زمانی که از شرکت پراپ کمک می‌گیرید سرمایه‌ای برای معامله وارد نخواهید کرد. در نتیجه هرگونه ضرری مشمول سرمایه شما نخواهد شد. از طرف دیگر این شرکت‌ها راهنماهای کاملی را در خصوص مدیریت ریسک در اختیار شما می‌گذارند تا بتوانید به بهترین شکل ریسک معاملات را به حداقل برسانید. منابعی که در اختیار شما گذاشته می‌شود در ترید انفرادی در دسترس شما نیست.

پراپ تریدینگ چیست و چه مزایا و کاربردی برای تریدر ها دارد؟

طرز کار پراپ تریدینگ

به عنوان یک تازه کار یا حرفه‌ای ممکن است در برهه‌ای از زمان به دلیل عدم دسترسی به سرمایه کافی قادر به استفاده از جذابیت‌های بازار فارکس نباشید. در اکثر موارد تریدرهای با تجربه به دلیل نداشتن سرمایه از بازار بی‌بهره می‌مانند و تریدرهای تازه کاری که پتانسیل بالایی برای رشد دارند نیز به دلیل در اختیار نداشتن منابع آموزشی و مالی وارد بازار فارکس نمی‌شوند.

شرکت‌های پراپ این مشکل را به کلی حل کردند و باهاش قصاص سرمایه به افرادی که لاحیت ترید کردن را دارند مسیر موفقیت آنها را هموار کرده و شخصاً نیز به سود می‌رسند. در گذشته تریدرها برای اینکه بتوانند از سرمایه شرکت‌های پراپ استفاده کنند باید تاریخچه دقیقی از تریدهای خود را در اختیار شرکت می‌گذاشتند تا آنها با بررسی گذشته و پیشینه هر تریدر نسبت به اختصاص سرمایه به آنها تصمیم گیری کنند.

اما این روزها روند اختصاص سرمایه به کلی عوض شده است و هر شرکت برای تخصیص سرمایه پلن‌های متفاوتی را در نظر می‌گیرد. به عنوان مثال ممکن است یک شرکت مراحل ارزیابی مرحله‌ای را در نظر بگیرد و با استفاده از معیارهای مشخصی صلاحیت شما برای ترید و میزان آشنایی شما با بازار را بسنجد و در نهایت بر اساس مهارت‌های شما به شما سرمایه اختصاص دهد.

روی هم رفته پس از اینکه حساب پراپ را در نزد یک شرکت معتبر ایجاد کردید باید منتظر تایید حساب خود باشید. همانطور که گفته شد تایید حساب پراپ شما ملزم به شرکت در آزمون‌های مرحله‌ای است تا بتوانید مهارت‌های معاملاتی خود و توانایی‌های مدیریت ریسک را ثابت کنید و نشان دهید که به صلاحیت کافی برای ترید با سرمایه شرکت را دارید.

پس از اینکه مراحل را با موفقیت پشت سر بگذارید شرکت پراپ یک حساب معاملاتی در اختیار شما قرار می‌دهد و بر اساس مهارت و امتیازاتی که از مراحل ارزیابی به دست آورده‌اید سرمایه‌ای را در اختیار شما قرار می‌دهد. مقدار سرمایه با توجه به امتیاز شما و عملکردی که داشته‌اید و همینطور سقف‌هایی که شرکت پراپ برای اختصاص سرمایه در نظر گرفته است متفاوت خواهد بود.

پراپ تریدینگ چیست و چه مزایا و کاربردی برای تریدر ها دارد؟

 

قوانین و شرایط تخصیص سرمایه در شرکت پراپ

 همانطور که گفته شد قوانین شرکت‌ها متفاوت است به هر شرکتی می‌تواند ساز و کار متفاوتی را برای ارائه سرمایه در نظر بگیرد اما به طور کلی به عنوان یک تریدر ابتدا باید وارد یک دوره آزمایشی شوید و با پشت سر گذاشتن چالش‌ها و آزمون‌هایی که برای شما در نظر گرفته شده از صلاحیت خود را ثابت کنید. ممکن است در طول مرحله ارزیابی از شما خواسته شود تا مبلغ ناچیزی را به عنوان سرمایه اولیه واریز کنید و از آنجایی که شما یک تریدر حرفه‌ای هستید و به مهارت خود اطمینان دارید پرداخت این مبلغ نباید برای شما دور از ذهن باشد. پس از پشت سر گذاشتن چالش‌ها شرکت سرمایه مورد نیاز را در اختیار شما قرار می‌دهد.

بهترین شرکت برای پراپ تریدینگ در ایران

پراپ تریدینگ در ایران روش بسیار نوینی است و شرکت‌های محدودی در این زمینه خدمات ارائه می‌دهند. بهترین شرکت برای دریافت خدمات پراپ تریدینگ، شرکت آرون گروپس است. این شرکت با در نظر گرفتن صلاحیت تریدرها و به دنبال فرصتی برای ارائه سرمایه پراپ تریدینگ را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

 شما در آرون می‌توانید با شرکت در دوره‌های آزمایشی تعیین شده صلاحیت خود را ثابت کنید و از این شرکت سرمایه بگیرید.

 یکی از جذابیت‌های بروکر آرون گروپس می‌توان به ارائه وایت لیبل پراپ اشاره کرد. شما نه تنها می‌توانید به عنوان یک تریدر حرفه‌ای یا تازه کار با همکاری آرون سرمایه لازم برای معامله در بازار فارکس را به دست بیاورید شما می‌توانید همچنین برند خود را نیز راه‌اندازی کنید.

 اگر در فکر راه‌اندازی یک کسب و کار پراپ هستید، می‌توانید روی کمک بروکر آرون گروپس حساب کنید و با کمک این بروکر یک پلتفرم تمام عیار با تمام زیرساخت‌های لازم برای اتخاذ سرمایه به شبکه مشتریان خود را به دست بیاورید. کافی است نام برند و نیازهای خود را با بروکر در میان بگذارید و شرکت پراپ آماده به کار را تحویل بگیرید.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 137700

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر