تصمیم جدید تامین اجتماعی برای حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران،ماده ۹۶ به جریان می افتد؟

زمان پرداخت افزایش حقوق بازنشستگان اعلام شد

تصمیم جدید تامین اجتماعی برای حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران،ماده ۹۶ به جریان می افتد؟

سازمان تامین اجتماعی زمان پرداخت افزایش حقوق بازنشستگان  را اعلام کرد .مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه افزایش حقوق بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی از ماه آینده اعمال می‌شود، گفت: ما به التفاوت فروردین در خرداد ماه به حساب بازنشستگان سازمان تامین اجتماعیواریز خواهد شد.

در همین حال رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی تهران گفت: در هفته جاری جلسه ای برای بررسی میزان افزایش حقوق بازنشستگان برگزار می شود.

علی دهقان کیا با اشاره به برگزاری دومین جلسه برای رسیدگی به افزایش حقوق بازنشستگان اظهار کرد: قرار شده در هفته جاری دومین جلسه برای بررسی میزان افزایش حقوق بازنشستگان برای مبنای ماده ۹۶ قانون تأمین اجتماعی برگزار شود.

وی اظهار کرد: فعلا همان میزان افزایش حقوق که در شورای عالی کار مصوب شده است برای بازنشستگان مصوب شده تا پرداخت شود.

دهقان کیا افزود: بحث اصلی بازنشستگان و کانون بازنشستگان اجرای ماده ۹۶ قانون تأمین اجتماعی است که باید اجرا شود، این ماده قانونی تأکید دارد که حقوق بازنشستگان به میزان افزایش هزینه‌های زندگی رقم بخورد که در این باره جلسه‌ای با حضور رؤسای کانون بازنشستگان و سازمان تأمین اجتماعی برگزار شد.

وی ادامه داد: تفاوت اصلی حقوق بازنشستگی و کارگری در میزان پرداختی در بن و مسکن است که تفاوت دارند.

حقوق فروردین ماه بازنشستگان بر چه اساسی پرداخت می شود؟

رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی تهران تأکید کرد: ما به طور جد خواستار اجرای ماده ۹۶ قانون تأمین اجتماعی به طور کامل هستیم.

وی با اشاره به برگزاری دومین جلسه برای رسیدگی به افزایش حقوق بازنشستگان اظهار کرد: قرار شده تا در هفته جاری دومین جلسه برای بررسی میزان افزایش حقوق بازنشستگان برگزار شود.

رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی تهران ابراز کرد: براساس‌آخرین اطلاعات قرار است تا مابه لتفاوت حقوق فروردین ماه در خردادماه و حقوق اردیبهشت ماه براساس فرمول های سال جدید به حساب بازنشستگان واریز شود. مبنای پرداخت حقوق بازنشستگان هم براساس عددهای تعیین شده در شورای عالی کار است.

وی یادآور شد: احتمال می‌دهیم که در ۲۰ روز آینده به نتایجی برسیم که در همین ماه اتفافات جدیدی برای بازنشستگان رخ دهد و دستمزد مدنظر جدید تعیین شود.

دهقان کیا عنوان کرد: مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی هم نظرش این است که ما بتوانیم به بازنشستگان کمک کنیم، این مستلزم آن است که سازمان چقدر منابع جدید به دست آورد و آن را به بازنشستگان اختصاص بدهد.

وعده مهم مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی

 میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در پاسخ به پرسشی در مورد زمان افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی اظهار داشت: افزایش حقوق از ماه آینده برای بازنشستگان و مستمری بگیران اعمال می‌شود و ما به التفاوت فروردین در خرداد به این افراد پرداخت خواهد شد.

وی افزود: هنوز میزان افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی به صورت دقیق و قطعی معلوم نشده و این افزایش متفاوت از روال پرداختی بازنشستگان دولتی و صندوق بازنشستگی است.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به اینکه چهارچوب کاری سازمان تأمین اجتماعی برای پرداخت حقوق بازنشستگان متفاوت است و بعد از تصویب در هیأت وزیران اجرایی خواهد شد، گفت: مابه التفاوت پرداختی فروردین بازنشستگان در خرداد به حساب بازنشستگان واریز می‌شود.

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 134325

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر