چهره اقتصادی احمدی نژاد علیه وزیر اقتصاد پزشکیان

شمس‌الدین حسینی، موافق همتی: به من زنگ زدند که لطفا به همتی رای ندهید

چهره اقتصادی احمدی نژاد علیه وزیر اقتصاد پزشکیان

دو وزیر اقتصادی محمود احمدی نزاد در صحن مجلس علیه عبدالناصر همتی نطق مخالفت خوانندند

شمس الدین حسینی در صحن علنی مجلس در دفاع از همتی، وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی تاکید کرد: دیروز به من زنگ زدند و گفتند به همتی رای ندهید چون او وقتی رییس کل بانک مرکزی بود، با ما سفت برخورد می‌کرد .

وی با اشاره به سخنانی که صمصمامی در قامت مخالف همتی ایراد کرد، با تایید رشد قیمت دلار در دوره مسئولیت همتی در بانک مرکزی گفت: موضوع این است که کشور در شرایط بحرانی قرار داشت . خروج از برجام عامل این اتفاق بود و باید شرایط کشور را در نظر گرفت.

وزیر اسبق اقتصاد گفت: در خصوص بانک آینده هم گفتند، من اعتراض دارم که این مسائل را پشت تریبون بگویند . بانک آینده به غلط تشکیل شد و در آن تخلفاتی صورت گرفت. حتی اختیارات ویژه هم در رسیدگی به بانک آینده افاقه نکرد. ما در قانون برنامه هفتم پیشرفت و قانون بانک مرکزی امدیم پیش بینی هایی کردیم .

او گفت: من نمی‌گویم همتی بهترین عملکرد را داشته اما می‌گوییم وی تحصیلات مرتبط دارد و تجارت لازم را دارد و در شرایط سخت مسئولیت قبول می کند . او ۱۰ روز سفیر چین بود که در شرایط بحرانی او را صدا زدند که بیاید و رییس کل بانک مرکزی شود . از او تعهد می‎گیریم که در اجرای احکام قانون برنامه مصر باشند و آن را اجرا کنند و اگر در جایی کاستی می‌بینند اصلاح کنند

صمصمامی: به همتی رای ندهید، آزموده را آزمودن خطاست

حسین صمصمامی با انتقاد از عملکرد همتی در سمت‌های پیشین تاکید کرد: آزموده را آزمودن خطاست.

حسین صمصمامی مزرعه آخوند در سخنانی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی در مخالفت با عبدالناصر همتی خطاب به نمایندگان تاکید کرد: آزمودخ را ارزمودن خطاست. رهبر فرزانه انقلاب در ملاقات نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تاریخ سی و یک تیر دوازده ویژگی برای یک وزیر نام بردند که کارآمدی یکی از مهمترین آنها بود. بررسی دذقیق عملکرد همتی در مقطع زمانی مرداد ۹۷ تا اردیبهشت ۱۴۰۰ نشان می دهد نه تنها نمره قابل قبولی نمی گیرند بلکه مدیریت ناکارامد ایشان زمینه بروز بحران متعدد و جدی در جامعه شده است .

 وی که در دولت محمود احمدی نژاد به عنوان سرپرست وزارت امور اقتصادی و دارایی منصوب شده بود، تاکرد کرد: در فاصله زمانی کوتاهی پس از انتصاب همتی به عنوان رییس کل بانک مرکزی و دریافت اختیارات ویژه از روسای قوا و سامان دهی نظام بانکی خبر دادند. این اختیارات ویژه تا سال ۱۳۹۹ تمیدد شد اما ماحصل این اختیارات ویژه چه شد؟ آیا شرایط کشور با این مجوز خارج از روای قانونی بهتر شد یا چالش‌های مضاعفی برای کشور ایجاد کرد. نگاهی به وضعیت اقتصادی موضوع را به روشنی نشان می‌دهد.

او با انتقاد شدید از عملکرد بانک آینده گفت: در حوزه بانکی ، ورود به حوزه بانک آینده و ادغام بانک‌های نظامی در بانک سپه را می شود از اقدامات برشمرد. در بانک آینده  فساد زا بانک تات شروع شد و عمده چالش‌ها به دلیل سوء استفاده سهامداران کلان و مال سازی و هتل سازی بود. در دولت دهم هر چند رییس کل بانک مرکزی دستور برخورد با بانک آینده را به قائم مقام وقت که در حال حاضر رییس فعلی برنامه و بودجه است را داد اما  موضوع منحرف شد.  این روند در دولت یازدهم نه تنها اصلاح نشد بلکه اقدامات مخرب بانک هم تداوم یافت .

صمصمامی گفت: حداقل اقدامات مورد نظر جلوگیری از فعالیت این بانک برای پیشگیری از تحمیل تورم بود. در برخی سال‌ها بیش از ۵ واحد درصد از تورم کل مربوط به عملکرد این بانک بوده است.

او با انتقاد از ادغام بانک های نظامی در بانک سپه این اقدام را سوء تدبیر خواند و گفت: به دلیل عمبکرد اشتباه در مرحله‌ی ادغام و ادغام بانکی مثل قوامین که تخلفات بسیار داشت، بانک سپه ۲۵۰ هزار میلیارد تومان به بانک مرکزی بدهکار است.

او همتی را یکی از متهمین چای دبش به دلیل ترک فعل خواند و گفت: ایشان بابت پرونده چای دبش به دولت شهید مظلوم ، رییسی انتقاد کردند.

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 150585

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      ارسال نظر