آیا خلبانان جت‌های جنگنده همیشه با یک نوع هواپیما به انجام مأموریت می‌پردازند؟

خلبانی جنگنده در نیروی هوایی، نیروی دریایی یا تفنگداران دریایی ایالات متحده می‌تواند یکی از استرس‌زا‌ترین شغل‌ها برای یک فرد باشد.

آیا خلبانان جت‌های جنگنده همیشه با یک نوع هواپیما به انجام مأموریت می‌پردازند؟

خلبانی جنگنده در نیروی هوایی، نیروی دریایی یا تفنگداران دریایی ایالات متحده می‌تواند یکی از استرس‌زا‌ترین شغل‌ها برای یک فرد باشد.

به گزارش عرشه آنلاین، وظایف روزمره می تواند از تمرینات آموزشی معمولی گرفته تا درگیری های رزمی متفاوت باشد، و دانستن اینکه چگونه به بهترین شکل با جت جنگنده خود مانور دهید و سلاح های آن را به کار بگیرید می تواند به معنای تفاوت بین مرگ و زندگی در پر استرس ترین شرایط باشد.

در نتیجه، شرح وظایف خلبان جنگنده، تاکید زیادی بر شناخت کامل از هواپیماهایشان دارد تا اطمینان حاصل شود که آنها به بهترین وجه مجهز هستند تا بتوانند با هر آنچه که در گرماگرم نبرد پیش می آید مقابله کنند. برخی از فیلم‌ها، مانند Top Gun: Maverick، حتی ممکن است نام خلبان‌ها را روی بدنه هواپیماها نشان دهند که به این معنی است که تنها آن ها با آن جت پرواز می کنند و نه دیگران.

خلبانان جت

در حالی که نام خلبان ها ممکن است روی کنار بدنه جنگنده ها نمایش داده شود، اما معمولاً به این معنی نیست که این هواپیماها منحصراً متعلق به آنهاست. خلبانان معمولاً با تسلط کامل بر یک هواپیما و رسیدن به مهارت کافی کارشان را شروع کرده و پس از آن بسته به نقش ها و نیازمندی های عملیات شان به سراغ جت های دیگر می روند. در این مقاله بررسی خواهیم کرد که آیا خلبانان جنگنده هر بار که به آسمان می روند با همان هواپیمای همیشگی پرواز می کنند یا خیر.

خلبانان جت

یک سوال سرراست تر برای پاسخ

قبل از بررسی اینکه آیا خلبانان هر روز با یک هواپیما پرواز می کنند، می توانیم به یک سوال کمی ساده تر پاسخ دهیم. در یک روز عادی، خلبانان جنگنده در یک نوع هواپیما آموزش دیده و با آن پرواز می کنند، هواپیمایی که برای ماموریت های جنگی با آن گواهینامه دریافت کرده اند.

به ادعای نیروی هوایی ایالات متحده، آموزش یک خلبان در یک هواپیمای خاص سال ها طول می کشد، موضوعی که تغییر سریع بین مدل ها را برای خلبانان چالش برانگیز می کند. با این حال، با تغییر نیازها، هواپیماها بازنشسته شده، و هواپیماهای جدیدی معرفی می شوند، و بدین ترتیب نیازهای آموزشی برای خلبانان ممکن است تغییر کند و ممکن است تغییراتی در آموزش پرسنل پرواز در جت های مختلف صورت گیرد.

خلبانان جت

نیروی هوایی ایالات متحده در این باره می گوید:

«ما برخی از پیشرفته‌ترین هواپیماهای جهان را برای تکمیل ماموریت‌های خود و دفاع از کشورمان به کار می‌گیریم. خلبانان نیروی هوایی با استفاده از مهارت و دقت فوق‌العاده، محدودیت‌های هر هواپیما را با کنترل کامل از سر راه بر می دارند. در حالی که انجام موفقیت‌آمیز مأموریت‌هایشان مهم است، نقش آنها به عنوان رهبر و نماد، خدمه آموزش و فرماندهی، نیز به همان اندازه مهم است. این متخصصان ماهر به‌عنوان جنگنده‌ها، مربیان، بمب‌افکن‌ها، مشاوران و موارد دیگر برای هر نیازی که وجود داشته باشد، به سراسر جهان اعزام می شوند».

نیروی هوایی ایالات متحده خلبانان خود را قادر می سازد تا مهارت های خاص و تسلط بر یک هواپیمای خاص را کسب کنند، تا این اطمینان حاصل شود که خلبانان مهارت های خود را در طول زمان تقویت می کنند. برنامه خلبانی نیروی هوایی به خلبانان اجازه می دهد:

در تمام جنبه های هوانوردی پیشرفته استاد شوند

برای طیف وسیعی از ماموریت ها برنامه ریزی کرده و آماده شوند

در یک هواپیما و مجموعه مهارت خاص تخصص پیدا کنند

یک خدمه را هدایت و آموزش دهند

خلبانان در آغاز کار خود اغلب پس از ساعت‌ها آموزش شبیه‌ساز، با هواپیمای آموزشی مانند Beechcraft T-6 Texan II پرواز را یاد می گیرند. به ادعای Sky Combat Ace، در نهایت، آنها مهارت و دانش خود را افزایش داده و واجد شرایط حرفه ای لازم برای پرواز با یک جت جنگنده خاص خواهند شد.

یک نتیجه گیری طولانی تر

درک دقیق عملیات اسکادران های جنگنده نیروی هوایی و نیروی دریایی ایالات متحده اغلب دشوار است و در همه یگان های رزمی در همه جا وجود ندارد. اینکه به خلبانان جنگنده یک جت منحصربه‌فرد برای پرواز داده می‌شود یا نه، به عوامل متعددی بستگی دارد و بر اساس اسکادران و افسران به شدت متفاوت است.

بر اساس ادعای Airliners.net، پاسخ به این سوال از منظر عملیاتی سرراست است، اما زمانی که از طریق یک لنز تشریفاتی بررسی شود، پیچیده‌تر می شود. در حالی که تمام خلبانان جنگنده در یک اسکادران معمولاً از همه جت های موجود در آن اسکادران استفاده می کنند، فرمانده اسکادران و فرمانده بال هوایی، هواپیماهای خاص “خود” را برای استفاده در مراسم تشریفاتی مانند عکسبرداری های هوایی در اختیار خواهند داشت.

تحت شرایط خاص، خلبانان حتی ممکن است نام خود را روی یک هواپیما داشته باشند، اما آنها به طور انحصاری با آن جت پرواز نمی کنند. مسائل دیگری نیز استفاده از تنها یک هواپیما را منع می‌کند، در درجه اول به این دلیل که جت‌های جنگنده به کررات دچار نقص فنی می‌شوند و در صورت نقص فنی، نیاز به تعمیرات طولانی و گسترده ای دارند.

به ادعای Atlas Blue، خلبانان اغلب این فرصت را خواهند داشت که هواپیمای مورد نظر خود را انتخاب کنند، اما همیشه اولویت اول به آنها داده نمی شود. در نتیجه، ارتش می تواند نیازهای اسکادران های مختلف را با جاه طلبی شخصی خلبان متعادل کند. با این حال، خلبانان، اسم مستعارهای خاص و منحصربفردی برای خود انتخاب می کنند./ رزیاتو

دیگر رسانه ها

کدخبر: 151446

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      ارسال نظر