اشکهای مسعود پزشکیان برای همسرش؛ ماجرای اتفاقی که برای همسر پزشکیان افتاد/ویدئو

خاطره پزشکیان از درگذشت همسرش را در این ویدئو بببینید

اشکهای مسعود پزشکیان برای همسرش؛ ماجرای اتفاقی که برای همسر پزشکیان افتاد/ویدئو

خاطره پر احساس مسعود پزشکیان از درگذشت همسرش را در این ویدئو بببینید

در سال ۱۳۷۳، همسر دکتر پزشکیان به همراه یکی از فرزندانشان در یک تصادف درگذشت.

در سال ۱۳۷۳، همسر دکتر پزشکیان به همراه یکی از فرزندانشان در یک تصادف درگذشت.

پزشکیان در مورد همسر از دست رفته‌اش می‌گوید: «من و همسرم مسئول اکیپ‌های اضطراری لشگر عاشورا بودیم. هر عملیاتی لشگر عاشورا می‌کرد، ما بچه‌ها را جمع می‌کردیم و می‌بردیم به جبهه. با سختی‌ها پیش بردیم. بعد از این که جنگ تمام شد بحث سر این بود که ما بتوانیم مشکل مردم را حل کنیم و برای همین هم انقلاب کردیم. برای این که این کار را کنیم باید مهارت کسب می‌کردیم. وقتی در دانشگاه کار تمام می‌شد، امکان نداشت در دانشکده و بیمارستان بمانم. به خانه می‌آمدم تا خانمم هم درس خود را بخواند. بعد از اتمام جنگ برای درس وقت بیشتری گذاشتیم. در امتحانات کتبی من نفر دوم کشور و همسرم نفر اول شد. ایشان جراح زنان شدند و ما هم جراح قلب. تمام تلاشمان هم این بود که مشکل مردم را حل کنیم.»

همسر مسعود پزشکیان کیست؟

دکتر مسعود پزشکیان در دوران حضور در دانشگاه و فعالیت در انجمن اسلامی، نقش فعالی در بحث و مناظره ایفا می‌کرد. در همین زمان، وی با همسرش که هم‌رشته و هم‌دانشگاهی بودند، آشنا شد.

در سال ۱۳۵۸، پس از آنکه چپی‌ها مراسم سخنرانی هاشمی رفسنجانی را در دانشکده پزشکی به هم زدند، درگیری فیزیکی میان دانشجویان مخالف نظام و طرفداران آن رخ داد. در نهایت، در پی این حوادث، دانشگاه بسته شد. در همین زمان، آیت‌الله خمینی دستور بسته‌شدن دانشگاه‌ها را صادر کردند که منجر به آغاز انقلاب فرهنگی شد.

در این دوران، دکتر پزشکیان و همسرش ازدواج کردند و چهار فرزند حاصل این پیوند شد. متأسفانه در سال ۱۳۷۳، همسر دکتر پزشکیان به همراه یکی از فرزندانشان در یک تصادف درگذشت.

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 141593

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر