واکنش به پیامک عجیب وزارت کشور برای انتخابات

عماد الدین باقی به پیامک عجیب وزارت کشور در روز رای گیری واکنش نشان داد.

واکنش به پیامک عجیب وزارت کشور برای انتخابات

عماد الدین باقی به پیامک عجیب وزارت کشور در روز رای گیری واکنش نشان داد.

عماد الدین باقی درمورد پیامک عجیب وزارت کشور در روز رای گیری نوشت:کاسب محل گفت بعد ازکلنجار زیاد با خودساعت ۶ آماده شدم رای بدهم که پیامک وزارت کشور آمد «رای شما به نظام است» منم منصرف شدم.گفتم آن‌ها که گزارش لحظه‌ای آرا را داشتند با احساس خطر از موج دوم رای تصمیم هوشمندانه‌ای گرفتند. اگرفقط ۵ درصد مشارکت بیشتر بود دوراول تمام بود و پیامک کارخود را کرد.

رأی مردم معانی مختلفی دارد و قابل مصادره نیست

عصر ایران نیز نوشت  رهبر انقلاب پیشتر تصریح کرده اند که حتی کسانی که نظام و رهبری را قبول ندارند، در انتخابات شرکت کنند. یعنی ممکن است کسی نظام را قبول نداشته و حتی با با رهبری نیز زاویه داشته باشد ولی ایران را دوست بدارد و صرفاً برای آینده بهتر ایران و فرزندانش، در انتخابات شرکت کند و به گزینه ای که نسبت به دیگری بهتر می داند - و نه ایده آل - رأی دهد یا به خاطر ایران، به یکی رأی دهد تا آن دیگری مقدرات کشور را در دست نگیرد و ... .

در این نگاه ملی و فراگیر که رهبری نیز بدان تصریح داشته اند، "ایران" مهم تر از هر چیز دیگری است.

برخی اما ترجیح می دهند فقط گروه خاصی در انتخابات شرکت کنند. یکی از روش های آنها برای حذف بقیه، این است که این گزاره را جا بیندازند که هر کس رأی بدهد، معنایی جز این ندارد که نظام را قبول دارد!

ارسال پیامک سراسری از سوی وزارت کشور درست در روز انتخابات با این مضمون، هر چند با استفاده از بیانات رهبری هم باشد، مصداق "کلمه حق یراد بها الباطل" است و به درستی نیز از سوی یکی از کاندیداهای مرحله دوم انتخابات مورد انتقاد قرار گرفته است.

در واقع، ظاهر پیامک دعوت به حضور است ولی باطن آن در شرایط کنونی، دعوت به خانه نشینی است زیرا به کسی که فقط به خاطر ایران می خواهد رای بدهد و نه به خاطر نظام، پیام می دهد: صرفاً اگر می خواهی نظام را تایید کنی بیا رأی بده و الا در خانه بنشین! (تا گزینه ما رأی بیاورد).

رهبر انقلاب در تحلیل مختصر و مفید چرایی عدم مشارکت 60 درصدی مردم در دور اول دلایل مختلفی برشمردند و به درستی تصریح داشتند که افرادی به خاطر مخالفت با مسوولان، گروهی به دلیل مخالفت با نظام و جمعی هم به دلیل برخی مشکلات و نیز مسائل شخصی در انتخابات شرکت نکردند.

همان طور که عدم شرکت در انتخابات می تواند به دلایل مختلفی باشد، شرکت در انتخابات نیز می تواند علل گوناگونی داشته باشد و نمی توان گفت هر که آمد و رأی داد، الزاماً به نظام رأی داده است (همان طور که دلیل همه رأی ندهندگان نیز ضدیت با نظام نیست). ممکن است کسی به خاطر نظام و رهبری رأی دهد، یکی به دلیل آن که فردی را برای ریاست جمهوری و آینده کشور مناسب می داند رأی دهد و دیگری به گزینه ای که فکر می کند مطلوب حاکمیت نیست رأی دهد تا بدین ترتیب، یک "نه اعتراضی" بگوید و بازی صاحبان قدرت را به هم بریزد و ... . 

بنابراین به وزارت کشور توصیه می شود تقوای سیاسی پیشه کند و در روز انتحابات از ارسال پیامک های هدفمند سیاسی خودداری کند. از مردم نیز انتظار می رود فریب "بازی یکسان پنداری معنی آراء" را نخورند و بیش و پیش از هر چیزی به خاطر ایران و نجات ایران و آینده فرزندان شان رأی دهند؛ الان خواجه حافظ شیرازی هم می داند که هر رأیی چه معنایی دارد.

مادرمان "ایران، امروز بیش از هر زمان دیگری به حضور فرزندانش نیاز دارد.

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 144739

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      ارسال نظر