پیش‌بینی بورس در خردادماه | روزهای خونین ادامه دارد؟

پس از اردیبهشت خونین بورس، به خردادی رسیدیم که شواهد و قرائن نشان از روزهای پر نوسانی دارد. بورس در هفته ابتدایی خرداد ماه دو روی کاملا متفاوت از خود نشان داد.

پیش‌بینی بورس در خردادماه | روزهای خونین ادامه دارد؟

پس از اردیبهشت خونین بورس، به خردادی رسیدیم که شواهد و قرائن نشان از روزهای پر نوسانی دارد. بورس در هفته ابتدایی خرداد ماه دو روی کاملا متفاوت از خود نشان داد.

به گزارش عرشه آنلاین؛ بازار سرمایه در هفته ای که همچنان دامنه نوسان محدودتری داشت، با ریزش شدید آغاز به کار کرد. وضعیت بورس به قدری درسه روز اول هفته وخیم بود که شاخص کل بورس در آستانه شکستن حمایت روانی 2 میلیون واحد قرار گرفته بود. در نهایت در دو روز پایانی هفته کاری، با برخورد به کف حمایتی قدرتمند صعودی شد و تقریبا نیمی از راهی که رفته بود را بازگشت.

بازدهی منفی بورس در هفته اول خرداد

شاخص کل در این هفته بازدهی منفی 1.31 درصدی داشت و از 2 میلیون 112 هزار واحد به 2 میلیون و 86 هزار واحد کاهش یافت.

همچنین شاخص کل در روندی مشابه، با ریزش از 693 هزار به 685 هزار واحد، سقوط 1.23 درصدی را تجربه کرد.

روند صعودی خروج پول حقیقی از بازار سهام

 در طول هفته ابتدایی خرداد ماه، به صورت میانگین روزانه 4 میلیارد و 820 میلیون حجم معاملاتی در بازار سهام وجود داشت که هزار و 897 میلیارد تومان ارزش نقدی آن بود. بازار سرمایه در این هفته با خروج هزار و 619 میلیارد تومانی پول حقیقی مواجه شد که نسبت به هفته پیش روند خروج سرمایه حقیقی بیشتر بود.

کدام نمادها بیشترین بازدهی را داشتند؟

در میان نمادهای بورسی، سهام نبروج با 10.2 درصد، شکلر با 8.65 درصد، شهر با 8.61 درصد، تفیرو با 8.03 درصد و ثجوان با 7.94 درصد بیشترین بازدهی در طول هفته ای که گذشت را داشتند.

نمادهایی که بیشترین افت را داشتند

همچنین سهام مادیرا با 9.62 درصد، وثنو با 9.55 درصد، ومشان و زماهان با 9.21 درصد و ثعتما با 9.17 درصد کاهش بیشترین افت را در میان سهام بازار سرمایه در هفته گذشته داشتند.

جذب بیشترین پول حقیقی توسط این نمادها

سهام وخارزم با 35.4 میلیارد، نوری با 27.9 میلیارد، زفکا با 14.7 میلیارد، غبهار با 12.6 میلیارد و وارس با 9.1 میلیارد تومان بیشترین ورود پول حقیقی را به خود اختصاص دادند.

خروج بیشترین پول حقیقی از این نمادها

به همین ترتیب، سهام بوعلی با 91.9 میلیارد، فملی با 86.7 میلیارد، فولاد با 84 میلیارد، شستا با 71.5 میلیارد و وبملت با 52.5 میلیارد تومان بیشترین خروج سرمایه حقیقی را تجربه کردند.

شایان ذکر است بازار سرمایه در پایان اردیبهشت، پس از درگذشت ریاست جمهور، به دلیل کنترل هیجانات و حفظ ارزش سرمایه با دامنه نوسان محدودتری به کار خود ادامه می دهد.

منبع: اکونگار

دیگر رسانه ها

کدخبر: 139842

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر